Thursday 8 May 2014

Facebook Pages အသံုးျပဳရာတြင္ သိထားသင့္သည့္ အခ်က္မ်ား



Facebook Pages အသံုးျပဳပံုကို မေဖာ္ျပခင္ Facebook Page ရဲ႕ အေၾကာင္းကို ဦးဆံုးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ Facebook Pages ဆိုတာကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားနဲ႔ အမွတ္တံဆိပ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္း အေၾကာင္းအရာေတြကို အမ်ားျပည္သူထံ ခ်ိတ္ဆက္ ေဝမွ်ေပးႏိုင္တဲ့ ေနရာတစ္ခုလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ Timeline ေတြလိုပဲ Pages မွာ app မ်ားထည့္သြင္းျခင္း၊ သတင္း အေၾကာင္းအရာမ်ား တင္ျခင္း စတာေတြကို စိတ္ႀကိဳက္ျပင္ဆင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Page ကို like ျပဳလုပ္ထားသူမ်ားဟာ update ေတြကို ၎တို႔ရဲ႕ news feed ေတြမွာ ျမင္ေတြ႕ရမွာျဖစ္တာေၾကာင့္ အေၾကာင္းအရာေတြကို ပံုမွန္တင္ျခင္းအားျဖင့္ ပရိသတ္နဲ႔ အၿမဲထိေတြ႕ ေစႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
Page တစ္ခုကို ဖန္တီးရာတြင္လည္း အဖြဲ႕အစည္း၊ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း၊ အမွတ္တံဆိပ္၊ အႏုပညာရွင္ စသည္ျဖင့္ သက္ဆိုင္ရာက႑အလိုက္ Page တစ္ခု ဖန္တီးျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အခ်က္မ်ားကေတာ့ Facebook Pages ကိုအသံုးျပဳလိုသူမ်ားအေနနဲ႔ Page တစ္ခုကို ဖန္တီးအသံုးျပဳရာမွာ ကၽြမ္းက်င္ပိုင္ႏိုင္စြာနဲ႔ အသံုးျပဳႏိုင္ေစမယ့္ အခ်က္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။



Timeline Cover Photo

Timeline cover ဓာတ္ပံုဟာ Facebook Pages ဒီဇိုင္းသစ္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး feature သစ္ေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ ပါတယ္။ Timeline cover ဓာတ္ပံုကို အေကာင္းဆံုး အရည္အေသြးနဲ႔ ျပဳလုပ္လိုတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အသံုးျပဳသူရဲ႕ ဓာတ္ပံုကို 850 x 315 pixels နဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ Timeline cover ဓာတ္ပံုဟာ တစ္စံုတစ္ဦးရဲ႕ copyright ကို ခ်ိဳးေဖာက္ျပဳလုပ္ထားျခင္း၊ “40% off” “Download it at our website” စသည့္ အခ်က္အလက္ေတြ ပါဝင္ျခင္း၊ ဝက္ဘ္လိပ္စာ၊ အီးေမးလ္လိပ္စာနဲ႔ Page ရဲ႕ About section မွာ ေဖာ္ျပရမယ့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပျခင္း စတာေတြကို ေရွာင္ၾကဥ္ရပါမယ္။

Timeline cover ဓာတ္ပံုကို ဖန္တီးရာမွာ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ စိတ္ကူးအႀကံဉာဏ္အတုိင္း ဖန္တီးျပဳလုပ္ ႏိုင္ပါတယ္။

- မိမိရဲ႕ ထုတ္ကုန္ကို အသံုးျပဳထားတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/herbalessences )

- မိမိရဲ႕ ထုတ္ကုန္ကို အသံုးျပဳသူမ်ားရဲ႕ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/dove )

- အမွတ္တံဆိပ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/burberry )

- မိမိရဲ႕ ထုတ္ကုန္မွာ ပါဝင္တဲ့ အစိတ္ပိုင္းမ်ားနဲ႔ ေဖာ္ျပတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/Starbucks )

- မိမိရဲ႕ အလုပ္ကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/hsgaccounting )

- ထုတ္ကုန္ရဲ႕ ထူးထူးျခားျခား ေရာင္းခ်ရတဲ့ အခ်က္ကို ေဖာ္ျပတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/chevroletvolt )

- မိမိရဲ႕ လုပ္ငန္း/ဆိုင္ အတြင္းပိုင္းကို လူအမ်ားေတြ႕ေစရန္ ေဖာ္ျပတဲ့ ဓာတ္ပံုနဲ႔ ဖန္တီးျပဳလုပ္ျခင္း ( ဥပမာ https://www.facebook.com/jivetimerecords )

About Your Page

About Page ကေတာ့ အသံုးျပဳသူရဲ႕ဝက္ဘ္ဆိုက္ထံ ေရာက္ရိွေစမယ့္ link ေတြကို ထည့္သြင္းရမယ့္ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ Facebook Page မွာတုန္းက ဝက္ဘ္ဆိုက္ link ကို ေဖာ္ျပလိုတဲ့အခါမွာ စာလံုး ၇၀ ပါဝင္တဲ့ About ေဖာ္ျပခ်က္တစ္ခုကို ဖန္တီးၿပီး ျပဳလုပ္ရပါတယ္။ အဲ့ဒီေဖာ္ျပခ်က္ဟာ page ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ ျခမ္းမွာ ေပၚပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ဒီဇိုင္းအသစ္ျပင္ဆင္ထားတဲ့ Facebook Page မွာေတာ့ About ေဖာ္ျပခ်က္ကို စာလံုးေရ ၁၇၀ နဲ႔ ေဖာ္ျပႏိုင္ၿပီး ၎ကို Timeline နဲ႔ profile ဓာတ္ပံုရဲ႕ ေအာက္ဘက္မွာ ေတြ႕ျမင္ရပါမယ္။ About ေဖာ္ျပခ်က္ကို ေျပာင္းလဲလိုတဲ့အခါမွာ Admin Panel > Edit Page > Update Info မွာရိွတဲ့ Basic Information section ရဲ႕ About field မွာ သြားေရာက္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ပါတယ္။

Local Business Page မ်ားမွာေတာ့ About ေဖာ္ျပခ်က္အစား local အခ်က္အလက္ေတြနဲ႔ ေဖာ္ျပႏိုင္ပါတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြမွာ ေနရပ္လိပ္စာ၊ ၿမိဳ႕၊ ျပည္နယ္နဲ႔ zip code ေတြကို ဖ်က္ထားႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ဖုန္းနံပါတ္ကုိလည္း ဖ်က္ထားႏိုင္ပါတယ္။ ၎ကို Basic Information ရဲ႕ ဖုန္းနံပါတ္ေဘးရိွ dropdown ကိုႏွိပ္ၿပီး No Phone ကို ေရြးခ်ယ္ကာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Website field မွာ website link ကို ထည့္သြင္းထားတဲ့အခါမွာ အသံုးျပဳသူရဲ႕ page မွာ website link ေပၚလာတာကို ေတြ႕ရပါ မယ္။

အျခား link မ်ားအေနနဲ႔ အသံုးျပဳသူရဲ႕ social profile မ်ားျဖစ္တဲ့ Twitter နဲ႔ Google+ link တို႔ကို ထည့္သြင္းလိုတဲ့အခါမွာ Basic Information ရဲ႕ Description, Biography တို႔မွာ link မ်ားကိုထည့္လိုက္႐ံုနဲ႔ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

Status Updates & Wall Posts

Facebook Page သစ္မွာ status update မ်ားနဲ႔ wall post မ်ားကို ကြဲျပားျခားနားတဲ့ နည္းလမ္းနဲ႔ ကိုင္တြယ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Page ကို တစ္လခန္႔ update ျပဳလုပ္ျခင္းမရိွတဲ့အခါမွာ Timeline အေနနဲ႔ ေအာက္ေဖာ္ျပပါပံု အတိုင္း ေဖာ္ျပပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိရဲ႕ page ကို အၿမဲတမ္း update ျဖစ္ေနေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။

Page ေပၚမွာရိွတဲ့ အခ်ိဳ႕ေသာ post ေတြရဲ႕ date ကို ေနာက္ျပန္သတ္မွတ္လိုတဲ့အခါမွာ page ေပၚမွာတင္ လိုက္တဲ့ post ရဲ႕ ေဘးမွာရိွတဲ့ ခဲတံ icon ကို ႏွိပ္ၿပီး Change Date option မွာ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေျပာင္းေရႊ႕ သတ္မွတ္လိုတဲ့ ေန႔စြဲကို ထည့္သြင္းၿပီး အတည္ျပဳၿပီးတဲ့အခါမွာ အဆိုပါ post အေနနဲ႔ ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ထား တဲ့ေန႔စြဲအတိုင္း ေျပာင္းလဲသြားပါလိမ့္မယ္။ Page ကို refresh လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ေန႔စြဲအသစ္နဲ႔ post ကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



Highlighting and Pinning

Wall ေပၚမွာ တင္လိုက္တဲ့ post မွန္သမွ်ကို post ရဲ႕ ညာဘက္ထိပ္မွာရိွတဲ့ ၾကယ္ပံုစံ highlight icon ကို ႏွိပ္ၿပီး cloumn ႏွစ္ခုစလံုးမွာ ျဖန္႔ထားႏိုင္ပါတယ္။ Post အေဟာင္းေတြကို page ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ထိပ္မွာ တိုက္႐ိုက္ေရႊ႕ထားလိုတဲ့အခါမွာ post ရဲ႕ ညာဘက္ထိပ္မွာရိွတဲ့ ခဲတံ icon ကိုႏွိပ္ၿပီး Pin to Top ကို ေရြးခ်ယ္ျခင္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ Pin to Top ျပဳလုပ္တဲ့အခါမွာ post တစ္ခုတည္းကိုသာျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။



အကယ္၍ NetworkedBlogs လိုမ်ိဳး third-party app တစ္ခုကို အသံုးျပဳၿပီး Facebook Page ကို update လုပ္တဲ့အခါမွာ update ေတြကို သီးျခားေဖာ္ျပျခင္း မရိွတာမ်ိဳးနဲ႔ ႀကံဳေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဆိုပါ update ေတြကို group လုပ္ထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သီးျခားေတြ႕ျမင္ရျခင္း မရိွတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ အဆိုပါ update ေတြကို သီးျခား ခြဲထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ Group ျဖစ္ေနတဲ့ update ေတြေပၚမွာ mouse ကို တင္ၿပီး ခဲတံပံုစံ icon ကို ႏွိပ္ပါ။ ထုိ႔ေနာက္ View Individual Stories ကိုႏွိပ္ပါ။ Update တစ္ခုခ်င္းစီကို ေတြ႕ရပါမယ္။

Admin Panel

Admin Panel ကေတာ့ Facebook Page ရဲ႕ လက္ရိွ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို သိရိွေစရန္အတြက္ ႐ိုးရွင္းစြာ ေဖာ္ျပေပးမယ့္ ေနရာျဖစ္ပါတယ္။

Notifications မွာ Page ကို like ျပဳလုပ္ထားသူမ်ားရဲ႕ wall post တစ္ခုအေပၚ စိတ္ဝင္စားျခင္း၊ Post တစ္ခုတြင္ tag ျပဳလုပ္ျခင္း၊ Timeline ေပၚတြင္ post တင္ျခင္း စတာေတြကို ေဖာ္ျပေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

New Likes ကေတာ့ Page ကို like လုပ္ထားသူမ်ားနဲ႔ page မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေစမယ့္ အေကာင္းဆံုး feature တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

Messages ကေတာ့ Page ကို like ျပဳလုပ္ထားသူမ်ားက ေပးပို႔တဲ့ message ေတြကို ေဖာ္ျပေပးတဲ့ ေနရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကယ္၍ Message ခလုတ္ကို hide လုပ္ထားလိုပါက Admin Panel > Edit Page > Manage Permissions ကိုႏွိပ္ၿပီး “Show message button on” ေဘးက box မွာ အမွန္ျခစ္ ျဖဳတ္ၿပီး ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

အလြန္ေကာင္းမြန္တဲ့ အျခား feature တစ္ခုကေတာ့ Facebook Page မ်ားကို Facebook သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံ suggest ျပဳလုပ္ႏိုင္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Admin Panel > Build Audience > Invite Friends ကိုႏွိပ္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ကာ suggest ျပဳလုပ္ႏိုင္ပါတယ္။

Edite Page option ကို Manage menu ေအာက္မွာရိွတဲ့ Admin Panel မွာေတြ႕ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ Edit Page option မွာ Update Info, Manage Permissions, Admin Roles, Manage Notifications, Use Activity Log နဲ႔ See banned users option ေတြကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

Manage menu မွာရိွတဲ့ Admin Panel ရဲ႕ Activity Log link ဟာ Facebook Page ရဲ႕ timeline မွာ တင္ထားတဲ့ update အားလံုးကို ေဖာ္ျပေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဆိုပါ update ရဲ႕ ညာဘက္မွာရိွတဲ့ စက္ဝိုင္း ပံုစံ icon ကိုႏွိပ္ၿပီး highlighted on page, allowed on page, hidden from page စတဲ့ option ေတြကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။



Insights

Insights ဆိုတာကေတာ့ Page နဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို ဂရပ္ဖ္နဲ႔ ေဖာ္ျပေပးတဲ့ feature ျဖစ္ပါတယ္။ Insights မွာ Page ကို Like ျပဳလုပ္ထားသူ အေရအတြက္၊ Page အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကသူ အေရအတြက္နဲ႔ အပတ္စဥ္ update ေရာက္ရိွတဲ့ ပရိသတ္ အေရအတြက္တို႔ကို သံုးသပ္ေဖာ္ျပေပးပါတယ္။ ဂရပ္ဖ္ရဲ႕ ေအာက္ေျခဘက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပန္းေရာင္ ပူေပါင္းေတြကေတာ့ Page မွာတင္ထားတဲ့ update အေရအတြက္ကို ျပသထား ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး Like ျပဳလုပ္ထားသူေတြရဲ႕ အသက္၊ လိင္အမ်ိဳးအစားနဲ႔ တည္ေနရာေတြကိုလည္း ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။

ဂရပ္ဖ္ရဲ႕ ေအာက္ဘက္မွာေတာ့ Facebook Page ေပၚမွာရိွတဲ့ post တစ္ခုခ်င္းစီရဲ႕ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ကိုေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္အလက္ေတြကေတာ့ post ေရာက္ရိွမႈႏႈန္း၊ စိတ္ဝင္စားမႈႏႈန္း၊ ေဆြးေႏြးမႈႏႈန္းနဲ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔မႈႏႈန္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ All Post Types မွာ dropdown ကိုႏွိပ္ၿပီး သီးျခား post အမ်ိဳးအစားေတြကို ေရြးခ်ယ္ႏိုင္ပါတယ္။

from internet journal...

No comments:

Post a Comment